Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022 Yayımlandı

    92
    0
    Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022 Yayımlandı

    Türkiye’nin önde gelen Oyun ve Espor Ajansı Gaming in Turkey tarafından 7 yıldır düzenli olarak hazırlanan Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022 yayınlandı. Oyun ve espor sektöründeki profesyoneller ve sektöre giriş yapmak isteyenler için eşsiz bir rehber niteliği taşıyan raporda, Türkiye’deki oyun sektörüne ışık tutan bilgiler yer alıyor.

    Ülkemizde oyun sektörü, teknoloji ve espor sektörlerinin ayrıntılı veriler ile ele alındığı Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022, turkiyeoyunsektoruraporu.com sitesinde yayımlandı. ByNoGame, Coca-Cola, Türk Telekom GAMEON, Gamer Arena, Polity ve xDrive’ın sponsorluğunda yayımlanan raporda, Türk oyuncuların derinlemesine incelemeleri, mobil, konsol ve PC gibi platform bazlı karşılaştırmalar, oyuncuların satın alma ve tüketim alışkanlıkları, önceki yıllara göre Türkiye oyun sektörü verileri karşılaştırmaları, popüler oyun türleri, Türkiye’nin oyun firmaları, Türkiye’de oyun sektöründeki yatırımlar gibi birçok başlık ele alındı.

    Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022 Yayımlandı

    Aktif oyuncu sayısı artıyor

    Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022’de yer alan verilere göre; 2022 yılı itibarıyla Türkiye’de 72 milyon üzerinde internet kullanıcısı bulunuyor. Bu sayı, toplam nüfusun yüzde 85’ini oluşturuyor. Ülkemizdeki aktif sosyal medya kullanıcı sayısı 2022 yılında 69 milyon bandına ulaşırken, sosyal medyada günlük olarak geçirilen ortalama süre 2 saat 47 dakika olarak kaydediliyor. Aktif oyuncu sayılarına bakıldığında 2021 yılında ülkemizde 42 milyon aktif oyuncu bulunurken, 2022 yılında bu sayının artarak 44 milyon oyuncuya ulaştığı görülüyor. Öte yandan mobil oyunlar verisine göre ise 2021’de olduğu gibi 2022’de de her yaştan kitle mobil oyun oynuyor. Yaş grubuna göre en çok oyun oynayan kesim yüzde 44’le 30-49 yaş arasındakiler olurken, yüzde 37 ile 14-29 yaş, yüzde 19 ile 50-65 yaş grubu takip ediyor.

    Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022 Yayımlandı

    En sevilen oyun türünde tercih değişmedi

    Rapor, Türkiye’deki mobil oyuncuların sevdiği oyunlar hakkında da bilgiler veriyor. Türkiye’deki mobil oyuncuların en sevdiği oyun türünün başında 2021’de olduğu gibi yüzde 54 ile Puzzle/Trivia/Kelime oyunları yer alırken, ikinci sırada ise yüzde 42 ile kart oyunları bulunuyor. Geçen sene yüzde 37 oranı ile 3’üncü sırada bulunan Aksiyon/Macera oyunları yerini korurken, oranını ise yüzde 46’ya çıkarmış durumda. Oyuncuların harcama alışkanlıklarına bakıldığında strateji tarzı oyunların en çok harcama yapılan oyunlar olduğu görülüyor. Hyper-casual ve casual oyunlar, düşüş yaşasa da yine de diğer oyunlarla arasında açık ara bir fark olduğu gözlemleniyor.

    En fazla yatırım Yapay Zeka ve Fintech’e yapıldı

    Raporla ilgili görüşlerini paylaşan Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, “2022’yi rakamlarla değerlendirdiğimizde Newzoo’nun raporuna göre pazarın 185 milyar dolar civarında olduğu öngörülüyor. Oyun sektörüne yön veren ana etmen yine ‘mobil’ oldu. 2022’de total global gelirlerin 92 milyar dolarından fazlası mobilden elde edildi. PC oyunlarının total cirosu 40 milyar doların üstünde seyrederken, konsollarda ise 52 milyar dolarlık bir hacim söz konusu” diye konuştu.

    Tüm dünyada yatırım ve para bulmanın geçtiğimiz senelere göre zorlaştığını belirten Aydemir, “Oyun sektörü ile beraber en çok dikkat çeken yatırım alanları Al (Yapay Zeka) ve Fintech oldu” ifadelerini kullandı.

    Türkiye Oyun Sektörü Raporu 2022 Yayımlandı

    Sektör profesyonelleri 2022 yılını yorumladı ve 2023 beklentilerini paylaştı

    2022’de Türkiye’de oyun sektöründe yön veren ve damgasını vuran olayların ele alındığı raporda, sektörün önemli isimlerinin yorumları ve görüşlerine de yer verildi. TESFED ve Federasyon Başkanı Alper Afşin Özdemir, ByNoGame CEO’su Murat Kömürcü, Türk Telekom Sabit Hizmetler Pazarlama Direktörü Nilay Altan, xDrive Genel Müdürü Fatih Yalçın, Video Oyun Tasarımcısı ve Video Oyun QA Test Uzmanı Senem Aksakal, Gamfed Türkiye Temsilcisi Ercan Altuğ, Teknoloji Oyunlaştırma ve Eğitim Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı  Afra Çalık, Merlin’in Kazanı kurucusu Murat Oktay, Fragtist kurucusu Burak Akmenek, Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Erdinç İyikul, Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab Yöneticisi Güven Çatak, ve canlı yayın ve turnuva organizasyon hizmetleri sunan EMBED’in kurucuları Ali Baki Duman ve Tugay Sakoğlu gibi isimlerin yanı sıra daha birçok sektör profesyoneli de 2022 yılına dair düşüncelerini ve 2023 yılına dair beklentilerini paylaştı.

    2022 Türkiye Oyun Sektörü Raporu’nun tamamını ve geçmiş yılların raporlarını; https://www.turkiyeoyunsektoruraporu.com/ linkinden inceleyebilirsiniz.