Hatırladığınız üzere League of Legends belli dönemlerde geleneksel sporlardan daha çok izlenme alıyor. Bir canlı yayınında NBA müsabakasından daha fazla izleyiciye sahip olmasıyla da kendinden söz ettirmişti. 2019 Dünya Şampiyonası Finali’nin tüm dünyada dakika başına ortalama 21,8 milyon kişi tarafından izlenmesi League of Legends’ın en çok izlenen espor olduğunu kanıtlar nitelikte. Resmi yayınlar ise YouTube, Twitch, Huya ve Nimo da dahil olmak üzere 30’dan fazla dijital ve geleneksel dağıtım partneri tarafından gerçekleştiriliyor. Riot Games başarılı pazarlama ve reklam stratejilerine bir yenisini daha ekliyor. 2020 Yaz Mevsimi’nden itibaren, Dünya Şampiyonası da dahil olmak üzere bölgesel rekabetçi ligler Arena Sancaklarını kullanmaya başlayarak tercih ettikleri marka partnerlerine yeni reklam imkânları sunacak.
Arena Sancakları, geleneksel sporlarda da görülen saha ve stadyum içi markalaşma çalışmalarına benzer bir deneyim oluşturacak. Futbol gibi birçok sporun oynandığı sahaların kenarlarında bulunan reklam panolarına benzer bir uygulama gerçekleştirilecek. Sihirdar Vadisi Sancakları, yalnızca maçları evlerinden izleyen taraftarlara görünecek. Profesyonel oyuncular resmi maçlarda standart Sihirdar Vadisi modelini görmeye devam edecek.
Halihazırda küresel sponsorlar olan ve bu fırsattan ilk olarak yararlanacak Mastercard ve Alienware gibi markalar dışında bölgesel sponsorların da Sihirdar Vadisi Arena Sancakları’ndan yararlanması mümkün olacak.
Riot Games’in Küresel Espor Partnerlikleri Lideri Naz Aletaha, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları dile getirdi:
“Canlı etkinliklerimizden çevrimiçi yayınlara, League of Legends’ın izleyicilere sunduğu deneyimi sürekli yenileyerek modern sporları şekillendirmeye çalışıyoruz. Sihirdar Vadisi Arena Sancakları sayesinde LoL tarihinde partnerlerimizin markalarını ilk kez doğrudan oyun alanına yerleştiriyor ve büyük spor arenalarındaki enerjiyi yansıtan sürükleyici bir deneyim oluşturuyoruz.”
We're very excited to be entering Summoner's Rift 🙌 https://t.co/Bh0tvQDYvo
— MastercardGG (@MastercardGG) May 26, 2020
Mastercard Baş Pazarlama ve İletişim Yöneticisi Raja Rajaöammar ise yaptığı açıklamada geleneksel pazarlamanın tüketicilere ulaşmada çok daha yenilikçi biçimlere evrildiğini dile getirirken, sözlerine şunları da ekledi:
“Mastercard, League of Legends esporunun ilk küresel partneriydi. Çünkü bu, dünyanın dört bir yanından oyuna tutkuyla bağlı çok sayıda oyuncuyu bir araya getiren bir spor. Bu gelişim, taraftarlara en sevdikleri şeyleri yaptıkları yerlerde, ilgilerini çekecek bağlamlarda ulaşmamıza yardımcı olmaya devam ediyor.”
Riot Games Tarafından Yapılan Açıklama
“Bugün League of Legends esporu için tasarladığımız en yeni dijital ürünümüz olan Sihirdar Vadisi Arena Sancaklarından bahsedeceğiz. Sihirdar Vadisi Arena Sancakları, dünyanın dört bir yanındaki liglerimize Sihirdar Vadisi’nin resmi maçlar sırasında izleyicilere nasıl göründüğünü değiştirme imkânı sunacak. Arena Sancakları ilk olarak LEC, LCS, LCK, LPL ve uluslararası turnuvalarda kullanılacak.
Resmi League of Legends esporu yayınlarını izleyen taraftarlar, Yaz Mevsimi’nden itibaren Vadi’de daha fazla espor markası görmeye başlayacak. Gelecekte liglerimiz daha özgün yaklaşımlar deneyerek yerel ve bölgesel taraftar kitleleriyle etkileşime girmek için partnerlerimizle daha büyük çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Bu, Yaz Mevsimi’nden önce duyurduğumuz ve esporun izleyici deneyimini zenginleştirmek için tasarladığımız ilk dijital ürünümüz. Geleneksel sporlarda bulunan enerjiye sahip bir ortam oluşturmayı hedefliyoruz ve bu amacımız doğrultusunda çalışmaya devam edeceğiz. Bu sancaklar maçları çevrimiçi ortamda izleyen taraftarlara görünecek olsa da profesyonel oyuncular resmi maçlarda standart Sihirdar Vadisi modelini görmeye devam edecek. Böylece yeni görsel model, onların antrenmanlarını etkilemeyecek ve oyuncular aynı Vadi’de mücadele edebilecek.
Bunu liglerimizin ve takımlarımızın büyümesine yardım etmek için attığımız bir sonraki önemli adım olarak görüyoruz. Sihirdar Vadisi Arena Sancakları, Pro View ve izleyici görevleri gibi ürünlerimizle beraber League of Legends’a katabileceğimiz yeni deneyimler oluşturmamızı sağlıyor. Bu deneyimler sayesinde oyuncular ve izleyiciler sporumuzla farklı yollardan etkileşime girebiliyor. Maçları evlerinden takip eden taraftarlar için dijital bir deneyim oluşturacak daha fazla ürünü Yaz Mevsimi’nden önce duyuracağız!”
Buraya tıklayarak sayfaya ulaşabilirsiniz.